Dohľadávka

20.11.2014 10:30

Včera večer mala možnosť Hetty ukázáť svoje schopnosti pri dohľadávke jeleňa. Večer mi zvoní mobil a kamarát mi oznamuje , že strieľal  na jeleňa. Aj keď si bol istý dobrým zásahom , nenáchádza žiadne znaky po zásahu. Prosba je jednoznačná -,, príď aj s Hettou". Aj keď by sa mala podľa správnosti odložiť dohľadávka na ráno , odchádzam. Z dôvodu predpokladu dobrého zásahu  a pravdepodobnosti , že jeleň je zhasnutý no a samozrejme z rizika znehodnotenia diviny. Po krátkom rozhovore a informáciach z lovu odchádzame so svetielkami na nástrel. Keďže na nástrele nič nevidíme , strelec mi ukazuje smer úniku jeleňa. Nasadzujem Hetty na farbiarskom remeni na stopu . Krátku chvíľu nasáva okolité pachy a na povel ,, hľadaj srnčeka" zaľahuje s neodolateľnou chuťou do remeňa. Po niekoľkých desiatkach metrov, kamarát kráčajúci za mnou z nadšením kričí ,, mám farbu !". V tej tme som ju prehliadol. Vidím, že Hetty zaberá naplno. O chvíľu farby pribúda  a Hetty z vášne a pribúdajúceho pachu zakňučí. A máme ho ! Sme pri jeleňovi . Jeleň cca 6 ročný desatorák je zhasnutý , strelec je šťastný a Hetty ho vytrvalo hlási. Prichádzajú gratulácie strelcovi , Hettke a samozrejme pocta ulovenej zveri. Strelcovi úprimne - Lovu Zdar.